2014. október 15., szerda

Vörösné Miklós Mariann - Reeed

1. Pár mondatban írd le, hogy mivel foglalkozol!
Vörösné Miklós Mariann vagyok, 3 gyermek édesanyja, jelenleg családunk legkisebb tagjával vagyok itthon. Az utóbbi években, amennyire tudjuk, kis családunk életéből próbáljuk kiiktatni a vegyszereket. Ez motivált abban, hogy egyre több ismeretet próbáljak elsajátítani a természetes kozmetikumok készítéséről. Mindez a szívügyemmé vált, azóta natúr szappanokat, kozmetikumokat készítek, kizárólag természetes alapanyagok felhasználásával. Mindig nagy öröm számomra, ha mindezzel segíteni is tudok másoknak és emellett számtalan lehetőséget ad az új és kreatív ötleteim megvalósításához. Mindezekben a férjem is közreműködik, majd a végeredményt is ő jeleníti meg képekben.

2. Miért pont ezeket az anyagokat választottad?
Az elmúlt években igyekeztünk mellőzni háztartásunkból a vegyi anyagokat és főleg azokat a termékeket, amelyek csak kényelmi szempontból árasztották el a polcokat, de hosszú távon többet ártanak, mint használnak. A legelső a tusfürdő volt, amit szappanra cseréltünk, majd kíváncsiak lettünk, hogy hogyan is tudnánk mi magunk szappant készíteni otthon, teljesen természetes alapanyagokból. Ezután sorra lekerült sok minden más is a polcainkról.

3. Mikor fedezted fel magadban a fogékonyságot, tehetséget?
Akkor kezdődött, mikor kismamaként Juhászné Kovács Kornélia egyik előadását hallgattam, akitől nem sokkal később megtanultam a szappankészítést. Kaptam tőle akkor egy pici szappankát, kipróbáltam, és 1 hónap múlva ott ültem a tanfolyamán. Nagyon sokat tanultam Tőle, sorra jelentkeztem Nála az éppen aktuális tanfolyamra, így szinte mindegyiken részt is vettem. Mint sokan, én is a szappankészítés szerelmese lettem. Ennek köszönhetően rövid idő után már mindenütt szappan volt a lakásunkban.

4. Honnan merítesz ötleteket, inspirációt?
Mindig jönnek új ötletek. Az ünnepek, az évszakok is mindig inspirálnak. A férjemmel folyton ötletelünk, majd gyakran megvalósítunk. Ha csak gondolkodunk pl. egy gyógynövényről, annak jótékony hatásairól, legtöbbször továbbgondoljuk, hogyan tudnánk ezeket az értékeket átvinni egy szappanba vagy krémbe. Ha valaki személyes kéréssel, vagy esetleg bőrproblémával keres minket, szintén motivál, hogy megtaláljuk a számára megfelelő összetevőket és terméket. Egy-egy pozitív visszajelzés pedig mindent megér, ezért pláne érdemes folytatni, amit elkezdtünk.

5. Mi a „civil” foglalkozásod?
Civilben gyógypedagógus vagyok. Korábban autista gyermekeket, az utóbbi években tanulásban akadályozott gyermekeket tanítottam. Esténként a nőiesség jegyében táncot tanítottam. Jelenleg a legkisebbünkkel élvezem itthon az anyaságot és a családommal töltöm szinte minden időmet. Így nem sok jut bármi másra.

6. Melyik részét szereted a legjobban és melyiket a legkevésbé?
Minden részét élvezem a szappanok és kozmetikumok készítésének. Főleg, ha valami újat alkotunk. Türelmetlenül várom mindig, hogyan sikerült megvalósítani az elképzeléseinket. A fotókat a férjem készíti, az is mindig izgalmas, ahogyan az Ő szemével egy fotón megjelenik a végeredmény. Amit viszont a legkevésbé szeretek, az az idő, ami soha sem elég.

7.Hogy néz ki egy munkanapod? Mikor, hol dolgozol?
Nem dolgozom minden nap, csak hetente 1-2 alkalommal, akkor elvonulok a kis műhelyünkbe és kifőzök valamit.

8. Hogy néz ki egy munkafolyamat?
Kigondolom, eltervezem, majd a műhelybe elvonulok és elkészítem. Másnap vagy harmadnap megnézem a végeredményt, a kencéket tesztelem, a szappanokat felszeletelem, majd pihenni hagyom. Életem párja, amint ideje engedi, lefotózza, majd mindegyiküket becsomagoljuk, felcímkézzük. Végezetül bekerülnek az utazó dobozba, amelybe kíváncsi szemek nézegetnek, vagy a polcra és türelmesen várakoznak, míg valaki megszimatolja őket és magával ragadja.

9. Mi volt az eddigi legjobb/legérdekesebb/legfurcsább megbízás?
Talán a legérdekesebb megbízást tavaly december elején kaptuk. 1 hét alatt 250 db szappant kellett elkészítenünk. Megcsináltuk.:)

10. Hobbi vagy vállalkozás?
Olyan vállalkozás, ami hobbiból lett. És szeretem.

11.Mik a terveid a jövőre nézve?
Nagyon sok értéket őriz magában a természet. Testünk tisztán tartása, ápoltsága, kényeztetése megvalósulhat természetesen is. Ehhez még hozzáadjuk szívünket, lelkünket.
Mindezekkel szeretnénk megismertetni másokat is, a környezettudatos embereket, a kézműves termékek kedvelőit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése