2014. október 6., hétfő

Berényi Angéla - Éxerteknős

1. Pár mondatban írd le, hogy mivel foglalkozol!

A nevem Berényi Angéla, és a kézműveskedésen belül leginkább ékszerkészítéssel foglalkozom. A technika viszont folyamatosan változott: mostanában a süthető gyurma és a pirográf technikával készített ékszereket készítem a legnagyobb élvezettel. Régebben sokáig drótékszereket készítettem, a legelején pedig mindent felhasználtam, ami megihletett, így nem volt két egyforma stílusú darab, így nagyon változatosak voltak az ékszereim. Mostanára a stílusom már letisztultabb, kiforrottabb.

2. Miért pont ez(eke)t az anyago(ka)t választottad?
Szeretek minden olyan kütyüt és eszközt megvenni, amivel lehet valamit alkotni, díszíteni vagy barkácsolni. Így volt ez a pirográffal is, majd utánajártam, hogy mit is lehetne ezzel az eszközzel csinálni. A süthető gyurma pedig általános iskolás korom óta jelen van.
3. Mikor fedezted fel magadban a fogékonyságot, tehetséget?
Persze már óvodában is mondták, hogy “milyen szépen rajzol ez a gyerek” , de az ékszerkészítés gimnazista koromban érkezett meg. Lázadó tinédzserként külön kuriózum volt mindenféle kézzel készített, egyedi és feltűnő ékszert viselni, persze ahogy változtam, úgy változtak az ékszereim is. A főiskola alatt kezdtem el komolyabban is foglalkozni vele, mivel már nem tudtam elhordani és elajándékozni a saját kedvtelésre készített ékszereimet.
4. Honnan merítesz ötleteket, inspirációt?
Bármiről eszembe juthat egy új ötlet, de gyakori az is, hogy egy anyagról vagy egy eszközről ugrik be valamilyen új technika vagy valami új stílus vagy forma.
5. Mi a "civil" foglalkozásod?
Papíron ének-rajz tanár vagyok, viszont olyan munkám van, ahol másként kell kreatívnak lennem.
6. Melyik részét szereted a legjobban és melyiket a legkevésbé?
Amikor a költőnek ihlete van, akkor írnia kell, akár napokon keresztül is. Így van ez az ékszerkészítéssel is, olyankor napokon keresztül képtelen vagyok mást csinálni, csak épp azt az ötletet, ami éppen megihletett, és nem nyugszom, míg az összes variációt el nem készítettem belőle. Ez nagyon nagy adrenalin-löketet ad az embernek. Sokszor nincs is kedvem másikat készíteni belőle, mert az már nem olyan érdekes, mint kikísérletezni egy tökéletes formát vagy mintát. A többi részét is szeretem, csak a fényképezés, képszerkesztés, marketing rengeteg időt vesz el, és ebből az embernek nem mindig van elég :)
7. Hogy néz ki egy munkanapod? Mikor, hol dolgozol?
Akkor dolgozom, amikor kedvem van. Ha nem akkor teszem, akkor pont az egyik legjobb dologtól fosztom meg magam, az alkotás örömétől.
8. Hogy néz ki egy munkafolyamat?
Kétféleképpen készítek ékszert: van , amelyik papíron születik meg és hosszas tervezgetés után már csak a kész ékszert készítem el, és van, amikor először elkezdem formálni az anyagot, és addig alakítom, míg olyan nem lesz, ami tetszik.
9. Mi volt az eddigi legjobb/legérdekesebb/legfurcsább megbízás?
Egy malackás kulcstartót készítettem rendelésre. Érdekes volt kitalálni, hogy hogyan készítsek el egy rajzfilmfigurát úgy, hogy rendeltetés szerűen használható legyen, és közben a “malackás” jelleg is megmaradjon.
10. Hobbi vagy vállalkozás?
Ha időm engedi, akkor nyáron vállalkozás, télen hobbi.
11. Mik a terveid a jövőre nézve?
Profizmus!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése