2014. szeptember 27., szombat

Jávorfi-Bognár Ágnes - Borgica

1. Pár mondatban írd le, hogy mivel foglalkozol!
Jávorfi-Bognár Ágnes vagyok, egy édes kisfiú boldog anyukája... Ez meghatározó. Kamaszkoromban fogott el a kézműves láz, igazi hippi tinédzserként batikoltam, ékszereket készítettem, saját magam varrtam a ruhákat. Újrahasznosítottam és DIY dolgokat állítottam elő, ahogy ma mondanánk. Az alkotás öröme, az egyéni tárgyak szeretete azóta is kísér. Számomra abban van érték, amihez két kéz, szív és lélek ért. A sokféle technika közül a textilhez köthető ágak vannak hozzám közel, a színek, a textúrák, az anyagok elvarázsolnak. Tanultam nemezelni, szőni, varrni. A népi alkotóművészet, a folklór is áthatja mindennapjaimat, nagy energiákat tudnak megmozgatni bennem. Babakellékeket azóta készítek, mióta kisfiam megszületett. Igazán a játékkészítés ami a babás történetben örömet ad. Fő tevékenységem jelenleg a textilékszerezés, amiben a textil mint anyag, és az ékszer, mint örök szerelem forr össze!
2. Miért pont ez(eke)t az anyago(ka)t választottad?
A textilben az ősi nőiesség rejlik számomra.
3. Mikor fedezted fel magadban a fogékonyságot, tehetséget?
Kamaszkoromban.
4. Honnan merítesz ötleteket, inspirációt?
Néptánc, ének, természet, kapcsolatok. Inspirálnak ízek, illatok, pillanatok. Nagyon be tudok rögzíteni egy-egy apró eseményt a fejembe, és onnan már jönnek a kapcsolódások, asszociációk.

5. Mi a "civil" foglalkozásod?
Könyvtáros és művelődésszervező vagyok.

6. Melyik részét szereted a legjobban és melyiket a legkevésbé?
A leltárt és a pénzügyi elszámolásokat szeretem a legkevésbé.
A fotózást nagyon szeretem. Sokat adok a jó beállításra, háttérre, utána még sokat utómunkálom a fotókat.

7. Hogy néz ki egy munkanapod? Mikor, hol dolgozol (van külön műhelyed, munkaasztalod, zegzugod az otthonodban)?Van egy kicsi műhelyem, a kisfiam mellett dolgozom ott, illetve a lakás bármely pontján. Ha jó idő van, akkor a házunk teraszán, a kertben.

8. Hogy néz ki egy munkafolyamat?
Nálam fejben dől el minden egy új formánál, technikánál. Ha a logikája megvan, és a térben látom magam előtt, akkor már nyert ügy van. Sokszor az anyag határoz meg egy darabot, vagy a szín kíván magának teret. Babajátékoknál sokat rajzolok, aztán a testet öltött darab majd megmutatja milyen változásokat kíván még.
9. Mi volt az eddigi legjobb/legérdekesebb/legfurcsább megbízás?
Nekem még nem volt ilyen.
10. Hobbi vagy vállalkozás?
Most már mindenképpen több mint hobbi, a napi munkaórák, illetve az, hogy ehhez a tevékenységhez igazítom a többi teendőmet már jelent valamit. És a bevétel is magáért beszél.
11. Mik a terveid a jövőre nézve?

Szeretném, ha ez tényleg vállalkozásként mehetne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése