2014. szeptember 26., péntek

Gyebnár Judit - Mandaril Jewelry

1. Pár mondatban írd le, hogy mivel foglalkozol!
Közel két és fél éve kezdtem el foglalkozni a különböző csomózási technikával, zsinórból készült ékszerek készítésével, kezdetben csak hobbyból. Eleinte/mellette a gyöngyfűzés (peyote) és keresztszemes hímzés szerelmese is voltam és vagyok a mai napig is, de az időhiány, az egyre nagyobb érdeklődés és a kereslet végett mára már csak a „zsinór love” maradt meg.
2. Miért pont ez(eke)t az anyago(ka)t választottad?
A fantáziát akkor láttam meg benne, amikor külföldi gyártók oldalain rábukkantam a szebbnél szebb kínálatra, és hogy ez egyre nagyobb színválasztékban tör be a piacra, ami nagy előrelépést jelentett abban, hogy funkciójukat már ne csak a textil iparban töltsék be. Na meg a csomózás adta végtelen lehetőség, mellyel mindig képes az ember valami újat, jobbat, szebbet alkotni. Ez a lehetőség adta, hogy elinduljak azon az úton, ahol ma is haladok. Meg természetesen az, ami mindenki mást, aki kézműves: az anyag, a színek szeretete, rendkívül széles választéka, a kihívás, az alkotás utáni vágy, az az érzés, hogy ha adok valamit, amit örömmel készítettem, az másoknak is tetszik és örömet okoz…
3. Mikor fedezted fel magadban a fogékonyságot, tehetséget?
A „kézműveskedés” szeretete egészen gyerekkoromra nyúlik vissza. Már akkor is nagyon szerettem a különböző kézműves foglalkozásokat, és ezt a foglalkozást tartó tanáraim is észrevették. Igyekeztem mindent kipróbálni, amire csak lehetőségem nyílt: tojásfestés, nemezelés, gyöngyfűzés, hímzés, barkácsolás, virágkötés és a makramé. Az alapok ott ragadtak rám.
4. Honnan merítesz ötleteket, inspirációt?
Ami ma kikerül a kezeim közül, az az elmúlt időszak kísérletezgetéseinek eredménye, némi inspirációval fűszerezve, az ihlet pedig bárhonnan érkezhet, legutóbb egy félig már az enyészetté vált kovácsoltvas kerítés adta….


5. Mi a "civil" foglalkozásod?
Jelenleg gyesen vagyok a pici fiammal, de előtte a kereskedelemben tevékenykedtem és csak a gyermekem születése után adtam a fejem az alkotásra.


6. Melyik részét szereted a legjobban és melyiket a legkevésbé?
A legjobban talán az érdekes és izgalmas elképzelések kivitelezésének folyamatát, az alkotást szeretem, a folyamatnak is azt a részét, amikor elégedetten tudom nyugtázni a végeredményt. Nagy hangsúlyt fektetek a minőségre, ezért általában lassabban valósulnak meg az elképzeléseim a tervezettnél, de nem is törekszem az ipari mennyiség legyártására. A „Lassú víz partot mos” elvén működöm.
Viszont, ami még ennél is sokkal, de sokkal jobb, az a megrendelői visszaigazolás, a megerősítése annak, hogy valóban azt kapta, amit kért és elképzelt. Szuper érzés, amikor voltaképp „vadidegen” (bocsánat a kifejezésért csajok) emberektől kapok pozitív visszajelzésről szóló leveleket.


7. Hogy néz ki egy munkanapod? Mikor, hol dolgozol?
Természetesen elsősorban anya vagyok, és feleség, így első helyen és mindenekfelett a családom áll, így fix munkaidővel nem rendelkezem. De a közvetlen környezetem, és legfőképp a párom, teljes mértékben támogatja ezt a „hobbymat”, és rengeteg segítséget kapok, hogy ennek is szentelhessem az életem tortájának egy kis szeletét. Azért, hogy a mai szintnek, amit eddig elértem és az ezzel járó követelményeknek eleget tehessek, és mindemellett még legyen lehetőségem a fejlődésre is, napi szinten foglalkozom vele, de mégis a legjobb érzés, hogy mindezt örömmel teszem egy műhelynek ugyan nem nevezhető kis zugban, de az az enyém, az csak az én birodalmam.


8. Hogy néz ki egy munkafolyamat (ötlet, rajzolás, tervezés, anyag megvétele, elkészítés, fényképezés, árusítás stb.)?
Nem szeretném túl ragozni, de pontosan ebben a felsorolásban zajlik nálam egy folyamat, bár több esetben sajnos fényképezni nincs már időm, mert hamarabb gazdára talál az ékszer, ami persze nagyon jó dolog.
9. Mi volt az eddigi legjobb/legérdekesebb/legfurcsább megbízás?
A legjobb és egyben legizgalmasabb megbízás egy világhírű, professzionális sminktermékeket forgalmazó vállalat számára elkészített céges ajándékok voltak. Hatalmas örömmel vettem, hogy rám esett a választásuk, és engem kértek fel erre a feladatra.
A legérdekesebb és egyben legfurcsább megrendelés pedig egy Úrtól érkezett és szakításuk alkalmából „búcsúajándékot” kért tőlem…. Gondolhatjátok, milyen vegyes érzelmekkel estem neki a dolognak, viszont a Hölgyből azóta törzsvásárlóm vált és boldog párkapcsolatban él.
10. Hobbi vagy vállalkozás?
Hobby-ból vállalkozás. De inkább egyfajta szerelem… Talán ez a legmegfelelőbb válasz.
11. Mik a terveid a jövőre nézve?

Az állandó fejlődés fenntartása, a fejlődni akarás és annak képessége a cél, a vevők és jómagam örömére és elégedettségére, természetesen. Se több, se kevesebb!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése