2014. április 29., kedd

GlooGlooShop - Dalocsa Ági ékszerei

GlooGlooShop
alkotók: Dalocsa Ági, Eke Kata, Hortobágyi Gabriella

1. Pár mondatban írd le, hogy mivel foglalkozol!
A GlooGlooShop 2011-ben alakult, alapvetően kézműves, egyedi divatékszerek és apróbb öltözék-kiegészítők készítésére és forgalmazására lett kitalálva. Manapság az elnevezés tulajdonképpen egy csapatot takar, jelenleg ugyanis három barátnő – Ági, Kata és Gabi – a gloogloowebshop-ban megtalálható kézműves termékek alkotója. Én az ékszerek, azaz a drótok és ásványok bűvöletében élek, bár néha elcsábítanak a szebbnél-szebb papírok is. Kata (Kacat Műhely) ötletes lakásdekorációkat készít: Ő az újrahasznosítást tűzte zászlajára. Gabi (eleirbag selyem) pedig a színekkel játszik: hernyóselyem kendőket és mandalákat fest. Különleges csapat a miénk több tekintetben is: édesanyák, feleségek és vállalkozók vagyunk mind a hárman. De a legfontosabb közös kapocs talán az, hogy szeretjük a szépet, az igényeset és hiszünk az emberi kapcsolatok tisztaságában.

Describe in a few sentences what you do!
GlooGlooShop was founded in 2011, and its aim is to create and distribute artisan, unique trendy fashion jewellery and smaller accessories. Today the name refers to a team, namely, currently three girlfriends are creators of the products found in gloogloowebshop. I create jewellery from wire and minerals, though I occasionally give in to gorgeous paper, too. Kata (Kacat Műhely) is into recycling – she makes innovative home decor items. Gabi (eleirbag selyem) plays with colours: she paints silk scarves and mandalas. Our team is extraordinary in several respects: we are all mothers, wives and entrepreneurs. But the strongest connection is our love for the beautiful, sophisticated and to strive towards purity in human relationships.

2. Miért pont ezt az anyago(ka)t választottad?
Véletlenül jött… Egyszer régebben kipróbáltam az ezüstözött ékszerdrótot és rögtön éreztem, hogy ezt nekem találták ki! Az ásvány szintén régi szerelem, aminek eredménye egy mára már egészen impozánsnak mondható gyűjtemény. A réz mostanában kezdett érdekelni, de még nem annyira szoros a barátságunk…
Why did you choose these material(s) in particular?
This is purely accidental. I tried silver-plated jewellery wire once in the past and immediately felt connected. Minerals are also an old love of mine, so I have quite an impressive collection. Copper started to interest me recently, but our friendship is not as close yet...

3. Mikor fedezted fel magadban a fogékonyságot, tehetséget?
Gondolom, erre a kézműves társadalom nagyja azt válaszolja, amit én is tömören: már gyerekkoromban…
When did you realise you have talent?
I suppose the majority gives the same answer to this one: when I was a child...
4. Honnan merítesz ötleteket, inspirációt?
Igyekszem a saját elgondolásom szerint alkotni, leginkább a természet szépségei, vagy zeneművek vannak rám hatással… Persze a Facebook-nak és egyéb kézműves portáloknak köszönhetően időnként megcsodálom kézműves társaim alkotásait is: egy szép és ötletes munka sokszor ad inspirációt s beindítja az ember fantáziáját! Bár erre a rácsodálkozásra mostanában egyre kevesebb időm jut!
 
Where do you get ideas, inspiration from?
I try to realise my own ideas, and I mostly get inspired by the beauties of the nature or by music. Naturally Facebook and other artisan websites offer the opportunity of having a peak into my fellow artists’ creations: a nice work or a good idea provide inspiration and ignite my fantasy. Though I have less and less time to marvel other people’s work.
5. Mi a "civil" foglalkozásod? ( = 10. Hobbi vagy vállalkozás?)
Szerencsésnek érzem magam, hogy azt csinálhatom, amit szeretek. Miután a GlooGlooShop, azaz maga az alkotás illetőleg a webáruház üzemeltetése családi vállalkozásunk keretein belül zajlik, így ez a civil foglalkozásom is.
What is your „civil” profession? = Hobby or main source of income?
I consider myself lucky, since I am able to do what I love. Since GlooGlooShop , i.e. creation itself and operating th webshop is within the frame of family undertaking, this is also my civil profession.
 
6. Van még ezen kívül hobbid, kedvenc időtöltésed?
Miután a hobbim a munkám, így ez a család és a háztartás mellett szinte minden percemet kitölti. Általánosságban mindent szeretek csinálni, ami kreatív, mert szívből jön. Ha ki kellene emelnem valami konkrét kedvenc elfoglaltságot, akkor legyenek ezek: szeretek kirándulni a családdal, kertészkedni, zenét hallgatni és megszállott vagyok a fotózás terén. Nem állítom, hogy technikailag tökéletesen értek a masinához, de a fotós sikerek is fontosak számomra és inspirálnak!
What do you do in your free time?
Since my hobby is my job, this fills every minute of my day, apart from the family and housekeeping. I like doing all creative phases of a job, since it comes from my heart. But if I need to pinpoint some specific ones: I like taking trips with my family, gardening, listening to music, making photos. I won’t claim I know all the technical details of a camera, but success as a photographer is also extremely important to me. It inspires me.

7. Hogy néz ki egy munkanapod? Mikor dolgozol?
Rém egyszerű a dolog: mindig dolgozom! Pontosabban, akkor dolgozom, amikor éppen kell: van, hogy akár éjjel, van, hogy hajnalban, van, hogy vasárnap délelőtt… Nincs kötött munkaidőm, feladathoz, megrendeléshez igazodom és szervezek mindent. Külön kuckóm jelenleg nincsen, de a sok szerszám és az évek során felhalmozott alapanyag-készletem kezdi betölteni a rendelkezésemre álló teret. Reményeim szerint valamikor a közeljövőben végre készen lesz a kis saját, önálló műhelyem.
What does your work process look like?
It is very simple: I am always working! To be more specific, I am working when I can and when I have to: sometimes I work at night, sometimes I work at dawn, sometimes I work Sunday AM. I don’t have fix working hours, I am bound by orders and I arrange things accordingly. I don’t have a separate room at the moment, but all the tools and piled up materials are starting to fill in the space I have at my disposal, so I am hoping to have a private, little workshop of my own.

8. Hogy néz ki egy munkafolyamat?
Vagy a fejemben születik meg, vagy egyszerű rajzban ölt testet egy-egy ötlet, amihez aztán az ásványkészletemből böngészek díszítő elemeket. Szeretem egy fázisban elkészíteni az adott ékszert, általában sohasem hagyok félbe semmit sem, addig bütykölök, amíg nem születik meg a végeredmény! Az elmúlt évek során több (tíz)ezer termékfotót készítettem, azt gondolom, ez már nem okoz gondot nekem. A folyamat végére a termékfeltöltés marad a webshop-ba, s most nagyon őszinte leszek: a legkevésbé ezt a munkát szeretem.
What does your work process look like?
Either it pops out of my head or is embodied in a drawing, for which I later search the right mineral from my inventory. I like to make the jewellery in one go, I don’t like leaving things unfinished, and rather meddle with them until they are ready products. In the past years I have took several (ten) thousands photos of products, so it does not present difficulty any more. The last phase of the process is uploading the products to the webshop, and to be honest, this is the one phase I do not appreciate much.
 
9. Mi a marketing stratégiád?
Mivel termékeink webshop-ban érhetők el, így elsősorban online marketing tevékenységet végzünk. Marketingünk egyik pillére a hírlevél. Néhány hónapja kidolgoztunk egy akcióprogramot (Hoppá!Hétfő az elnevezése), melynek lényege, hogy minden hétfőn meghirdetünk egy terméket fél áron. A konkrét akciós termékről kizárólag VIP-hírlevél feliratkozóink kapnak értesítést. Fontos platformunk még a Facebook is. Itt tudjuk megmutatni a nagyközönség részére újdonságainkat és alkotói tevékenységünket képekben. A Facebook-on játékokat is szoktunk időnként indítani és esetenként hirdetjük is termékeinket és bejegyzéseinket. Végeztünk már közvélemény-kutatást is kérdőív formájában, olyan témákban, melyek segítik további munkánkat. Ezeket is a Facebook-on népszerűsítettük. A webshopos felületen elindítottuk blogunkat is, amely által jobban megismerhetnek minket és tevékenységünket az érdeklődők. Személyesebb hangvételű posztjainkban bemutatjuk hétköznapjainkat, de betekintést nyerhetnek az olvasók abba is, hogyan készülnek munkáink, mit és miért csinálunk.

What is your marketing strategy?
Since our products are available in a webshop, we are primarily focusing on online marketing. One of its pillars is the newsletter. A few months earlier we elaborated a programme called Hoppá!Hétfő (something like Yay, it’s Monday! (comment by translator)), which offers one product for half price every week. This offer is only for our VIP newsletter subscribers Facebook is also an important tool. Here we can present our novelties and creative processes to a wider audience. Sometimes we promote a game (the prize for which is a product (comment by translator)), and sometimes we promote our products and blog posts, too. We have also introduced questionnaires in topics which would help in our work. These are also popularised on Facebook. Our webshop platform includes a blog, too, through which our customers can get to know us and our activities. In our more personal posts our customers may gain insight into our everyday lives and in how our products are made, what we do and why.

10. Mik a terveid a jövőre nézve?
Termékeink tekintetében a minőségre, a vásárlókkal való kapcsolattartásban a gyors, korrekt, baráti párbeszédre törekedtünk eddig, ezt az állapotot szeretnénk továbbra is megtartani, illetve fejleszteni.
Természetesen távlati céljaink között szerepel a gloogloowebshop.hu áruházunk minél szélesebb körben való megismertetése. Ugyanakkor hiszünk abban, hogy a XXI. században is a legfontosabb szerep a közvetlen kapcsolatoknak van, ezért fontosnak tartjuk vásárlóink visszajelzését és a személyes találkozást. A webshop-os árusítás mellett szeretnénk egyre több kisebb, közösségi szintű kézműves piacon is megjelenni, ahol mi magunk, mint eladók vagyunk a “marketing”.
…és persze, ahogy nőnek a gyermekeink, úgy szeretnénk majd nyitni a nagyvilág felé is!
Plans for the future?
With respect to our products, we have been aiming at quality and a quick, fair and friendly dialogue with our customers. We would like to keep it that way and improve, of course. We would also like to gain a wider audience for our webshop. At the same time, we believe direct contact remains equally important in the 21th century, so the feedback from our customers and meeting them in person is also important to us. We would therefore like to take part in more artisan markets, where we ourselves are the “marketing”. And, naturally, as our children grow, we would also like to grow internationally!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése