2014. február 4., kedd

Buknicz Tímea - Acyd Photographie (acyd.hu)

1. Mióta fotózol, mikor jöttél rá, hogy érdekel a fotózás és jól is csinálod?
Más kicsi korában űrhajós akar lenni, bennem az vetődött fel, akár lehetnék fényképész is... Nagyon menő dolognak tartottam... amikor megosztottam a családdal az elképzelésemet, apukám előhozta a fényképezőgépét, és elkezdte magyarázni, mit hogyan kell beállítani... egyre jobban elkámpicsorodtam, és azt gondoltam, itt a vége, belőlem nem lesz fényképész, ennyi dolgot képtelenség egyszerűen megtanulni... végül látták a teljes elkeseredettségemet, és a következő szülinapomra kaptam egy kis automata analóg gépet (11 éves voltam)... el is fényképeztem kb. 4 tekercs filmet, és mivel egyáltalán nem az volt a végeredmény, amit elképzeltem, hamvába hullt a nagy tervem... 
Később a középiskola befejeztével éledt újra ez az ötlet, mivel nem vettek fel elsőre a programozó matematikára (hogy is gondoltam, hogy ilyesmire adom a fejem... a következő évben sikeres felvételit írtam, de végül rájöttem 3 év után, hogy nem nekem való), de ismét nem lett belőle semmi, mivel kiderült, hogy rajzból is kell felvételizni... az én rajztehetségem pedig maximum felhő alakú bárány rajzolására terjedt ki... Eltelt néhány év, az akkori barátom 2005-ben elkezdett nyaggatni, vegyünk fényképezőgépet... a válaszom természetesen az volt, hogy szó sem lehet róla, nagyon sokba kerül, végül májusban a kezembe került az egyik barátunk Nikon D70-se, és a képeket látva rögvest áment mondtam a gépvásárlásra. :) Kicsit több, mint egy évtizeddel később, de mégis egymásra találtunk a fotózással :) Emlékszem, július volt, mire a kezembe foghattam a Canon 350D-t, és utána le se tettem...
ahogy lenni szokott, először természetet fotóztam, de dédelgetett tervem volt, hogy embereket is lencse végre kapjak, így megkerestem az egyik nagyon szép barátnőmet, hogy nem állna-e modellt, és rajta gyakoroltam hónapokig... szerencsére nagyon lelkes volt, és szinte minden nap fotózhattam... Mindeközben regisztráltam a fotozz.hu képértékelő oldalra, ahová feltöltögettem azokat a képeket, amikről úgy gondoltam, jobban sikerültek, a kapott véleményekből tanulgattam, figyeltem az elkövetett hibákra a következő próbálkozásoknál, valamint sok-sok könyvet olvastam technikai, valamint kompozíciós dolgokról. A sok fotózásnak köszönhetően gyorsan fejlődtem és jók voltak a visszajelzések, ami persze lehet, hogy a barátnőm szépségének és nem az én ügyességemnek szólt, de ezen már úgy is kár rágódni :)
How long have you been a photographer, when have you realised you are interested in it and good at it?
While other kids want to become an astronaut, I thought I could become a photographer... I considered it a very cool profession... When I told my family about my idea, my dad took out his camera and started explaining how it works... I was becoming more and more disappointed because I thought there is no way a person can learn all this... My family saw how devastated I was and bought me a small automatic camera for my 11th birthday... I shot away about 4 roles and since the result was not at all what I have imagined it to be, my big plan evaporated.

Later, when I finished high school, my idea revived again, since I wasn’t admitted to programming mathematics at first (what was I thinking? I succeeded the next year and it took me 3 years to realise it doesn’t suit me), but it was lost again, because it turned out the entrance exam involves drawing, and my talent was limited to drawing cloud-shaped sheep... A few years passed and my current boyfriend started nagging me in 2005 to buy a camera... My answer was of course “no”, because it costs too much, but in May I got hold of one of my friends’ Nikon D70 and after seeing the photos I was convinced we should get one for ourselves, tooJ Photography and I finally found each other after more than a decadeJ I remember it was July when I first held a Canon 350D, but I never let it go since...
And as it is supposed to be, I started photographing nature, but since I planned to take photos of people, too, I called one of my very beautiful friends and asked her if she would like to be a model for my photos and she said yes. I practiced for months. Meanwhile, I registered at the fotozz.hu (photo evaluating site) and uploaded the photos I thought weren’t as bad, and started learning from the feedback I got there, tried to pay attention to mistakes when doing the same photos, and I also read many books on technique and composition. Due to intensive photographing I developed really fast and the feedback was great, which of course may have been to praise my friend’s beauty and not my dexterity, but it makes no sense dwelling on it nowJ.

2. Mit, kit fotózol? Miképpen változott ez az évek során?
Leginkább embereket, azon belül is babákat, gyerekeket, nőies sorozatokat, esküvőket, valamint kismamákat. Egyre bővült, először nőies sorozatokat készítettem, majd esküvőket, később pedig kipróbáltam magam kismama és baba és gyerkőc fotózásban is.
Who or what do you take photos of? How did it change through years?
Mainly people, babies, children, female series, weddings and pregnant women. I started out doing female shoots, then weddings and the portfolio was gradually extended to pregnant and baby and children photos.

3. Családi összejöveteleken is a Te kezedben van a gép a legtöbbször?
Jaj, gyenge pontomra tapintottál... az utóbbi években sajnos már el sem viszem a fényképezőgépet családi összejövetelekre, ha csak nem jelesebb eseményről van szó, ez a hátránya, ha nem fér el egy táskában vagy a zsebben a fényképezőgép, plusz ha együtt a család, inkább velük szeretek lenni, mint kivonni magam a társaságból, és fotózni.
Do you take pictures at the family events?
This is my soft point...Recently, I don’t even take my camery with me to the family reunions, unless it is an extended family event, since I would like to enjoy being together with them instead of being an ousider taking photos.

4. Mindig az az első gondolat, hogy „bárcsak itt lenne a gépem”? Amikor élmény ér, elképzeled milyen fotó készülhetne/-hetett volna?
Igen, ilyen sokszor előfordul.
Is your first thought always “Gosh, I wish I had brought my camera with me!” Whenever you experience something, do you think you should have taken a photo of it?
Yes, this happens a lot.
5. Mi a legfontosabb egy jó fotóhoz (ötlet, fény, ...)?
Pontosan... az ötlet és a fény :) és persze ha embert fotózol, akkor a modell... végül is ő adja el a képet... valamint fontos megemlítenem a stylingot, számomra nagyon fontos, hogy összhang legyen a képen a kiegészítőkben, hogy stílusos legyen... nagyon sokszor van, hogy meglévő dolgokból fabriálok valamit, akár egy szoknyát, ruhát... volt hogy jegyes fotózásnál egy több méteres anyagot csavartam a menyasszonyra és biztosító tűkkel igyekeztem rögzíteni...:)
What makes a good photo (idea, lights, ...)?
These two, exactlyJ and naturally, if you’re taking photos of people, the model... in the end, it is the modell whom the picture is about... I would also mention the stylist, since it is important for me to have all the accessories harmonising, to make them stylish... many times I try to make something from the stuff we have available – be it a skirt, or a dress... there was this one time I wrapped the bride at an engangement photo session in several metres of textile and tried to fix it with safety pinsJ.

6. Vezetsz blogot is? Ha igen, miről (csak fotók vagy megosztasz kulisszatitkokat is?)
Igen, van blog, elég friss, bár mostanában mostohagyerek volt, áprilistól mindig felgyorsulnak a napok... én legalábbis úgy érzem, hogy 1 hét nem 7 napból áll, hanem csak 3-ból, mert az egyik nap még hétfő van, amikor épp túl vagyok egy esküvőn, a következő nap pedig már péntek van, amikor készülök a következő esküvőre, a harmadik nap pedig természetesen maga az esküvő napja... Igazából sok-sok bejegyzés vár publikálásra, de képeket kell még keresni hozzájuk... nagyon sok tervem, ötletem van, de annyira gyorsan telnek a napok... :/ Természetesen kulisszatitkok is néha-néha megosztásra kerülnek...Velem mindig történik valami... vonzom a bajt... bár az a mondás is igaz rám, hogy rossz pénz nem vész el :)
Do you have a blog? If yes, what do you write about (are there only photos, or do you also share some tricks of the trade)?
Yes, there is a blog, quite update, too, though I have neglected it recently, things happened so fast since April... or at least I feel my week doesn’t consist of 7 days, only 3, because one day it’s Monday, when I just finished shooting a wedding, and the other day it’s Friday again, when I have to prepare for the next one, and the third day is the wedding day itself... Many posts are waiting to be posted but I need to find the right photos for them. I have lots of plans and ideas, but time flyes so quickly... And something always happens...

7. Mi volt az eddigi legrosszabb megbízás?
Ezt nem mondanám megbízásnak, inkább csak egy furcsa esetnek :)
Régen történt, egy fotós fiú bérelte tőlem a stúdiómat, a végére, amikor odamentem, megkérdezte, csinálnék-e róla néhány profil képet, miután elkattintottam néhány képet, megkérdezte, aktot is csinálnék-e róla... mivaaaan??????
Worst job (task, experience) so far?
I wouldn’t call it a job, rather a wierd experienceJ
It happened a long time ago, a photographer guy rented my studio from me. One day, I arrived at the end of his shooting and he asked me if I would be kind enough to take some profile pics of him, and after clicking a few he said ok, now would I take some nude photos of him. WTF???

8. Mi volt az eddigi legnagyobb élményű felkérés?
Legnagyobb élmény... hűha, ilyen sok volt, pl. imádtam, amikor a régi Hungáriában a tolldobálós esküvői fotózás, vagy amikor otthon jutott eszembe, hogy egy kismamára dobáljak tollakat... akkor megfogadtam, hogy otthon ilyet soha többet, még hónapok múlva is előkerültek valahonnan tollak...vagy amikor Londonba kellett mennem Al di Meolat fotózni, vagy épp nemrégiben Sri Lankán fotózhattam a barátnőmet a férjével, de ez persze csöpögősen hangzik, de valami nagyon aranyos emlék szinte minden fotózásomról van, ezek legtöbbje persze csak nekem aranyos, és emlékezetes...
Best job (task, experience) so far?

Best experience... well, I have had quite a few of that, e.g. I loved the feather throwing wedding shoot at the old Hungária, or when I threw some feathers at a pregnant woman in my own home – I promised myself never to do that again, since I had been finding feathers months after the shooting... Another great experience was taking photos of Al di Meola in London. And Sri Lanka – a photo shoot of a friend of mine with her husband, which of course sounds a bit sappy. I bring home nice memories from almost all of my shootings, but of course, the majority is nice and memorable only to me...

9. Milyen fórumokon képzed tovább magad (szervezett továbbképzések, magazinok, blogok)?
Leginkább a gyakorlat az, ami előrébb visz, de azt vettem észre, hogy folyamatosan fejlődik, finomodik az ízlésvilágom, köszönhetően a külföldi magazinoknak, blogoknak, valamint sok-sok tutorialt olvasok, nézek, az egyik fotós barátnőmmel szoktuk megosztani a tapasztalatainkat, ezekből sokat lehet tanulni, valamint képzésekre is szoktam járni.
How do you educate yourself (organised courses, magazines, blogs)?
I think practice is what helps one develop the most, but I have noticed my taste develops continuously and is becoming more sophisticated, thanks to foreign magazines, blogs and the enourmous amount of tutorials I have read and watched. One of my photographer girlfriends and I share experiences, we learn a lot from that, too, and I also attend courses.

10. Hobbi vagy vállalkozás?
Vállalkozás... persze mondhatnám, hogy szerencsés vagyok, hogy a hobbim a munkám, ami igaz is, de sajnos a hobbiból egy idő után munka lesz, és már nehezen tekintek hobbiként rá... nem tudok eljönni úgy egy fotózásról, hogy hopp... most vége a munkának, elmegyek és fényképezek egyet... Ezt azért sajnálom...
Hobby or main source of income?
Main source of income – of course, I could say I am lucky to have a hobby that is my work, too, and I AM, but after a while the hobby BECOMES work and it is difficult to see it as a hobby any more... I can’t leave a photo shoot and say ok, work is over, now comes photographing for pleasure... And I kind of miss that...

11. Mik a terveid a jövőre nézve?
Terv az van bőven, csak kellene valaki, akinek van ideje megvalósítani őket :) De majd ez az év más lesz, mint a többi... (csak ne ígértem volna meg előző szilveszterkor is ezt magamnak...)
Plans for the future?
I have plenty of plans, but I need somebody who has time to realise themJ But this year will be different (If only I hadn’t promised myself the same last year...)

ui. a képek a kezdetekben készültek, a friss képekért katt Timi honlapjára
PS the photos you can see here represent the beginnings, for fresh pictures visit her site

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése